Achmea Bank plaatst met succes EUR 500 miljoen aan covered bonds

​TILBURG - Achmea Bank N.V. heeft voor het eerst EUR 500 miljoen  aan covered bonds geplaatst  onder het nieuwe Conditional Pass Through Covered Bond programma met een omvang van 5 miljard Euro. De transactie is zeer goed ontvangen in de kapitaalmarkt met brede belangstelling van Europese institutionele beleggers.

​Met deze transactie kan Achmea Bank zijn financieringsbronnen verder diversifiëren en nieuwe externe lange-termijnfinanciering aantrekken. De opbrengst wordt gebruikt om een deel van de bestaande Nederlandse hypotheekportefeuille te herfinancieren.

De obligaties hebben een looptijd van 7 jaar met een einddatum op 22 November 2024 en zijn uitgegeven op 6 basispunten onder mid swaps. De couponrente bedraagt 0.375%.  Hiermee komt het effectieve rendement uit op 0.414%.

De obligaties hebben een Aaa rating van Moody’s  en AAA rating van Fitch en zijn geplaatst door een syndicaat van banken bestaande uit ABN AMRO, Citibank, Rabobank, Société Générale en Unicredit .

De obligaties staan genoteerd aan de  Euronext Amsterdam.

Het persbericht is hieronder te downloaden

Gepubliceerd op 22 November 2017, 18:30 uur